משלוח חינם בקנייה ב 249 ש"ח ומעלה

קנה ב-500 ש"ח שלם 350 ש"ח
קוד קופון Love20

איך תדעי שאת צריכה ללכת לחדר לידה

איך תדעי שאת צריכה ללכת לחדר לידה

אפס הפרדה – מה זה אומר? איפה יש?

 

לידה היא אמנם חוויה מרגשת, אך גם כזו שמלווה בלא מעט לחץ, חששות ואי ודאות. מסיבה זו, כדאי להתכונן לקראת המאורע כמה שניתן מראש, להבין מהם הסימנים אשר מאותתים על הצורך להתפנות לחדר הלידה ולהכין את כל הדברים אשר אנו זקוקים להם מבעוד מועד. לפניכם מספר סימנים המרמזים כי תהליך הלידה התחיל או קרוב להתחיל, וכמו כן סימנים העלולים להעיד על בעיה כלשהי ומחייבים התייחסות דחופה.

לפני הכל: האם ניתן להסתמך על תאריך הלידה המשוער?

בדומה לדברים רבים אחרים בחיים, לידה אינה מאורע אשר ניתן לתכנן אותו "על הדקה". למעשה, במרבית במקרים, הלידה לא באמת תתרחש במועד המתוכנן או המשוער. לכן, רצוי לחשוב על תאריך הלידה המשוער כעל המלצה בלבד, ולהשתמש בו כקו מנחה – ותו לא.

ירידת מים

הסימן הידוע ביותר שמרמז על תחילתה של הלידה, הינו ירידת מי השפיר. חשוב להבין כי בניגוד למה שחושבים אנשים רבים, ירידת המים אינה חייבת להיות דרמטית. לעיתים קרובות, ירידת המים דווקא תהיה מתונה, ותתאפיין בתחושה של חוסר שליטה על הסוגרים ועל זרימת המים – בדומה מעט לדליפת שתן. על מנת לוודא שאכן מדובר בירידת מים, ניתן להריח את הנוזל. אם ריחו מזכיר מעט ריח של זרע, מדובר ככל הנראה במי השפיר. ברגע שמזוהה ירידת מים, יש לגשת מיד לבית החולים.

צירים

נשים רבות עשויות לחוות "צירים מדומים". מדובר בכאבים לא סדירים ולא תכופים, המופיעים בעיקר באיזור הבטן התחתונה והמפשעה ואינם מרמזים על תחילת הלידה. בניגוד לצירים מדומים, הכאב שתחוש היולדת בעת הצירים האמיתיים יורגש בעיקר באיזור החגורה – מכיוון הגב ועד אל הבטן התחתונה. כאשר אנו חשים בצירים סדירים, כלומר כאלה האורכים יותר מ- 45 שניות ומופיעים בתדירויות של חמש דקות או יותר, סביר להניח שהלידה כבר קרבה ויש לגשת לבית החולים.

היריון עודף

היריון הנמשך מעבר ל- 40 שבועות ושלושה ימים נקרא "היריון עודף". במצב כזה, בו היולדת כבר עוברת את זמן הלידה המשוער, חשוב להיות עם אצבע על הדופק, לבצע מעקב רציף ולערוך בדיקות אולטרסאונד עד למועד הלידה. כאשר ההיריון כבר גולש מספר ימים מעבר ל- 40 השבועות, ייתכן כי יהיה צורך בהליך זירוז לידה על מנת להימנע מסיבוכים בהמשך. בכל מקרה של בעיה או תחושה לא תקינה, יש לגשת מיד לבית החולים לבדיקה.

ירידה בתנועות העובר

חשוב להבין כי במהלך הצירים ולקראת הלידה, ישנה הפחתה כלשהי בתנועות העובר. עם זאת, העובר עדיין נע, וכל ירידה משמעותית בתזוזתו או תנועותיו עשויה להוות סימן אזהרה. כאשר העובר מבצע פחות מארבע תנועות בפרק זמן של חצי שעה, מומלץ מאוד להגיע בהקדם לבית החולים, על מנת לבצע ניטור עוברי. במהלך הניטור, יבצעו הרופאים בדיקת אולטראסאונד ויוודאו כי לעובר שלום.

דימום או הפרשות וגינליות

מאפיין נוסף לתחילתה של לידה פעילה, הינו הפרשה של הפקק הרירי. מדובר בתערובת של דם וריר, אשר ממלאת את צוואר הרחם במהלך ההיריון ותפקידה להגן על העובר. לקראת הלידה, תערובת זו מופרשת החוצה. חשוב להבין כי בעת יציאת הפקק הרירי, אין צורך להגיע מיד לחדר הלידה. למעשה, בחלק מהנשים, הלידה הפעילה עשויה להתחיל אף שבוע לאחר הפרשת הפקק הרירי. עם זאת, כאשר ההפרשות מלוות בדימום וגינלי מסיבי (בדומה לזמן הווסת), יש להגיע מיד לחדר המיון, וזאת על מנת לשלול מצבים רפואיים דחופים העלולים לסכן את בריאות העובר ואת תהליך הלידה.

רוצים לקבל קוד קופון של 20% לרכישה באתר?

נרשמים לאתר ומקבלים 20%  הנחה לקניה בכל האתר כולל כפל מבצעים בקניה מעל 200 ש"ח.